Casino Action
Hem » Frågor och svar

Casino Action Frågor och svar

Sätt igång - Nedladdning och installation av programvaran

1.1 - Hur börjar jag?

Hur börjar jag?

Det är lätt! Följ bara dessa 3 steg:

  • Ladda ner mjukvaran för Casino Action gratis
  • Öppna ett konto
  • Börja spela och upplev spänningen hos Casino Action

Du kan bli nästa stora vinnare!

1.2 - Vilka är de rekommenderade systemkraven?

Vilka är de rekommenderade systemkraven?

Följande mjukvaror måste finnas tillgängliga på din dator:

  • Internet Explorer 6 eller högre, Firefox 3.0.1 eller högre
  • Adobe Flash Player 10 eller högre (Flash Player 10.1 rekommenderas)
  • Windows XP SP3 och högre (32-bit), Windows Vista (32-bit/64-bit) eller Windows 7 (32-bit/64-bit)

För bästa utförande, rekommenderar vi följande datorspecifikationer:

  • Intel Core2 eller AMD Athlon II - 2.5ghz eller snabbare
  • 2 GB RAM
  • 10 GB eller mer tillgängligt diskutrymme
  • 256 MB Grafikminne
  • Skärm som klarar en upplösning av 1024x768 eller bättre med 32-bit färger
  • Ljudkort som är kompatibelt med Sound Blaster
  • Microsoftkompatibel 2-knappsmus

Minsta datorspecifikationskrav är följande:

  • Windows XP SP3
  • Intel Pentium 4 eller AMD - 1.5ghz eller snabbare
  • 512 GB RAM (1 GB RAM om Grafikminnet är delat med RAM)
  • 4 GB eller mer tillgängligt diskutrymme
  • 64 MB Grafikminne
  • Skärm som klarar en upplösning av 1024x768 eller bättre med 16-bit färger
  • Ljudkort som är kompatibelt med Sound Blaster
  • Microsoftkompatibel 2-knappsmus
1.3 - Hur laddar jag ner den kostnadsfria programvaran?

Hur laddar jag ner den kostnadsfria programvaran?

Steg 1

För att kunna börja spela måste du först ladda ner Casino Action-mjukvaran genom att klicka på denna länk eller på någon av de andra nedladdningslänkarna eller knapparna som finns på denna hemsida.

Steg 2

När "Ladda ner fil" ("File Download") dialogrutan visas, klicka på SPARA (SAVE).

Steg 3

Nu kommer en "Spara som" ("Save As") dialogruta att visas. Vi rekommenderar att du klickar på "Skrivbord" ("Desktop") på vänster sida för att spara filen på ditt datorskrivbord (desktop). Sedan klickar du på "Spara" ("Save").

Steg 4

Nedladdning kommer nu att inledas, och den kan dröja mellan 2-10 minuter beroende på din uppkopplingshastighet.

Steg 5

När mjukvaran har laddats ner kommer en dialogruta med texten "Nedladdning klar" ("Download Complete") att visas. Klicka på "Öppna" ("Open") för att påbörja installationen.

1.4 - Vad är involverat i installationsprocessen efter nedladdningen?

Vad är involverat i installationsprocessen efter nedladdningen?

Steg 1

Casino Action kommer att fråga om dig om du accepterar Licensavtalet för slutanvändare. Du måste klicka på den länken för att påbörja installationen.

Steg 2

Nedladdningen av programvaran för Casino Action påbörjas nu. Medan nedladdningen pågår kan du registrera ett nytt konto eller välja att använda ett befintligt konto om du redan har det.

Steg 3

Om du väljer att registrera ett konto måste du fylla i dina uppgifter i det formulär som visas. Fullfölj denna process och fyll i alla formulär.

Steg 4

Oberoende av ditt val av konto kommer, när installationen har avslutats, texten "Öppna casino" ("Open Casino") att visas. Du måste klicka på texten/knappen för att öppna den nyligen installerade Casino Action-mjukvaran.

Steg 5

Installationen kommer att placera en ikon liknande den till höger på ditt datorskrivbord (desktop). När du vill besöka Casino Action igen så dubbel klickar du helt enkelt på denna ikon för att starta mjukvaran. Skärmen nedan visar hur kasinomjukvaran startas.

Inloggning och registrering

2.1 - Hur öppnar jag Casinot?

Hur öppnar jag Casinot?

För att logga in på Casino Action måste du först säkerställa att du är uppkopplad mot Internet. Gör detta genom att logga in på en vanlig Internet-sida.

  • Dubbelklicka på ikonen för Casino Action som bör visas på skrivbordet. Om det inte visas där kan du gå till Start-menyn, välja "program" och finna Casino Action
  • Programmet laddas automatiskt och tar dig till casinots huvudmeny.
  • Klicka på "Connect"-knappen.
2.2 - Hur regsitrerar jag mig som spelare på casino?

Hur regsitrerar jag mig som spelare på casino?

När du börjar din registrering kommer du att bli ombedd att välja lösenord, samt namn och e-postadress. Var noga med att fylla i allt korrekt, eftersom dessa uppgifter kommer att användas för verifiering då vi skickar dig dina vinster. Kom också ihåg att lösenordet är skiftlägeskänsligt.

ort därefter kommer du att motta ett unikt användarnamn som i regel börjar med 4 eller 5 bokstäver följt av ett antal siffror.

Om du inte har mottagit din användarnamn inom 5 minuter kan det ha upstått ett problem, och kan antingen skicka formuläret igen eller kontakta vår support.

När du mottagit ditt användarnamn så klicka på "connect"-knappen och fyll i användarnamn samt lösenord och du kommer omedelbart att anslutas till casino. Du kan nu sätta igång att spela!

Betalning

3.1 - Vilka metoder kan jag använda för att göra insättningar?

Vilka metoder kan jag använda för att göra insättningar?

Casino Action accepterar insättningar via alla större kredit- och betalkort, en mängd banköverföringstjänster, förbetalda kuponger, samt de mest populära e-plånbokstjänsterna på Internet. Oavsett vilken metod du gillar att betala med så har Casino Action ett alternativ för dig och kommer att säkerställa att dina insättningar till ditt kasinokonto behandlas snabbt och säkert, precis som vi gjort i över ett årtionde för miljontals nöjda kunder varje år. Om du är osäker på hur du kan göra en insättning kan du logga in på ditt konto, ta dig till bank-delen och klicka på 'live-hjälp'-knappen för att ta kontakt med vår vänliga kundtjänst som är tillgänglig 24/7.

3.2 - Hur gör jag en insättning på kasinot?

Hur gör jag en insättning på kasinot?

Insättningar är relativt enkla när du bekantat dig med de olika betalningsmetoderna som finns tillgängliga. Det viktiga är förstås att välja de metoderna som du är mest bekväm med. Vi börjar med grunderna:

Steg 1

Innan du kan börja spela som en riktig spelare, måste du köpa kasinokrediter till ditt konto. För att göra detta behöver du klicka på "Bank"-knappen i kasinomjukvaran. Då kommer du till Casino Action ATM.

Steg 2

Insättningsskärmen kommer att vara den första sidan som kommer upp. Välj hur du vill göra insättningen, t.ex. kreditkort, genom att klicka på knappen bredvid den insättningsmetod du vill använda.

Steg 3

Om detta är ett nytt konto måste du registrera dina betaluppgifter på Casino Action. När du registrerat dig behöver du välja det belopp du vill sätta in. Du kommer att få en bekräftelse på din begärda insättning.

Fungerar inte ditt kreditkort? Det finns fler lösningar!

Om du har försökt sätta in pengar med ditt kreditkort på Casino Action är det möjligt att du upplevt problem eftersom att din bank inte tillåter dig att spela på nätet. Skulle du uppleva problem då du försöker betala med ditt kort, så har vi en mängd andra alternativ tillgängliga.

3.3 - Varför nekas mina insättningar?

Varför nekas mina insättningar?

Insättningar kan nekas av många olika skäl som inte har att göra med din kredit. Du begär en insättning via internet. Om din insättningsbegäran är avbruten längs vägen, kan vår bank neka transaktionen istället för att behandla den med ofullständig information.

Ytterligare skäl kan vara att dina faktureringsuppgifter inte stämmer med kreditkortuppgifterna som du angivit på kasinots banksida. Om du anger ett annat postnummer eller hemadress och din räkning skickas till ditt kontor, då blir insättningen troligast nekad. Om du anser att din insättning nekats felaktigt bör du först kontrollera kreditkortuppgifterna som du använde när du registrerade kortet. Om du tror att det kan ha blivit fel kan du kontakta supporten så att vi kan ta bort kortet och du kan skriva in dina uppgifter på nytt.

Ditt kreditkortsföretag kan ha ställt in kontroller (eller spärrar) för att förhindra potentiella bedrägeritransaktioner. Om flera insättningar nekats under en kort period, kan ditt kreditkortsföretag blockera ditt kort för transaktioner. Detta är en automatisk respons och kan ske om tre eller fler insättningar för samma lilla summa behandlas av en handlare (eller bearbetningsföretag) till ditt kreditkort.

Kasinot har också dagliga och månatliga gränser på kreditkort som kan ha nåtts. Du kan begära att kortet förnyas genom att kontakta vår kundtjänst.

Somliga kreditkort kan också blockeras på grund av internationell handel, internetproblem och trafikstockning som kan skapa avvisanden. Du kan också uppleva problem beroende på att din bank nekar dig rätten att spela på internet. Skulle du uppleva problem med insättningar på ditt kreditkort kan du kontakta oss på vår kundtjänst på support@crhelpdesk.com.

Om du anser att ditt kreditkort nekats felaktigt kan du kontakta oss på kundtjänst så hjälper vi dig gärna att lösa problemet.

3.4 - Hur gör jag ett uttag?

Hur gör jag ett uttag?

När du är redo att ta ut dina vinster so kommer du att upptäcka hur enkel och användarvänlig processen är.

Vänligen kom ihåg att du inte behöver ta ut dina vinster efter varje gång du spelat. Du kan helt enkelt lämna kasinokontot med ett positivt saldo, då detta automatiskt sparas i systemet och blir tillgängligt för dig nästa gång du loggar in och spelar.

Vänligen notera:

  1. Kasinot har satt en minimigräns för uttag:
    • DBT/WIRE: 300 €
    • Alla andra metoder: 50 €
  2. Pengar som tas ut kommer först att hamna under behandling i 2 arbetsdagar, då du har möjlighet att avbryta uttaget för att kunna fortsätta spela på Casino Action.

Steg 1

Klicka bara på "Bank"-knappen på kasinomjukvarans huvudsida.

Steg 2

Klicka på "Uttag" fliken inne på banksidan, som ligger till vänster på skärmen.

Steg 3

Ange det belopp du vill ta ut och klicka på "Nästa"-knappen.

Pengar som tas ut krediteras först tillbaka mot insättningar (i förekommande fall). Notera: vissa av våra finansiella bearbetningsföretag tillåter inte återbetalningar till kreditkort. Vinster som överstiger värdet av dina insättningar skickas tillbaka via den föredragna betalningsmetod (PMOP) som du angivit på banksidan av kasinot.

3.5 - Hur väljer jag en föredragen betalningsmetod (PMOP)?

Hur väljer jag en föredragen betalningsmetod (PMOP)?

När du gör ett uttag på kasinot kommer du bli ombedd att välja din PMOP. För att göra detta behöver du logga in på ditt kasinokonto och:

  • Klicka på "Bank"-knappen.
  • Klicka på "Uttag" och ange ditt belopp.
  • Välj din PMOP från rullgardinsmenyn.
  • Fyll i alla relevanta fält för din PMOP, dvs. om du använder DBT/Swift behöver du inkludera din bankadress samt ditt bankkontonummer.
  • När detta är klart, så är det hit vi kommer att skicka alla vinster som överstiger summan som vi kunnat kreditera tillbaka mot din insättning.

3.6 - Hur ångrar jag ett uttag?

Hur ångrar jag ett uttag?

Spelare kan automatiskt ångra ett uttag inom 2 arbetsdagar, genom att enkelt välja det här alternativet på banksidan av kasinot. Om du vill ångra ett uttag efter den här tiden kan du kontakta support@crhelpdesk.com och beroende på statusen för uttaget kan vi kanske återkalla det, så att du kan fortsätta spela.

3.7 - Hur lång tid tar det innan jag får uttaget?

Hur lång tid tar det innan jag får uttaget?

Uttag kommer till en början att hållas kvar hos kasinot i 2 arbetsdagar, och under denna tid kan du välja att avbryta uttaget och därmed fortsätta spela. Efter 2 arbetsdagar kommer summan att nå dig (beroende på vilken metod du använder) enligt nedanstående tidsramar:

  • Visa, Mastercard, Maestro - 3 bankdagar
  • e-Wallets - 1 till 3 bankdagar
  • Direct Bank Transfer - 6 till 10 bankdagar
  • CAD EFT (ECheck) - 2 till 3 bankdagar

3.8 - Uppkommer några extra avgifter i samband med uttag?

Uppkommer några extra avgifter i samband med uttag?

Följande avgifter kan tillämpas och kommer då att dras från uttagspengarna:

  • DBT: 35 € -- Notera: DBT-uttag över 3000 €: 70 €
  • Alla andra metoder: Ingen kostnad

Lojalitetsprogram

4.1 - Vad är Casino Rewards VIP Lojalitetsprogram?

Vad är Casino Rewards VIP Lojalitetsprogram?

Bli belönad för din lojalitet varje gång du spelar! Ju mer du spelar på ett Casino Rewards-medlemskasino, desto högre klättrar du i Casino Rewards Lojalitetsprogram, och ju högre din statusnivå, desto fler otroliga förmåner får du!

Det finns 6 statusnivåer i Casino Rewards Lojalitetsprogram. Varje statusnivå erbjuder en ny uppsättning av förmåner: större bonusar; fler kampanjer; prioriterad kundtjänst; födelsedagsgåvor; exklusiva spel; personlig VIP-värd; fler lotter till Time Of Your Life-Lotteriet och VIP Lucky Jackpot, samt mycket mer!

När du spelar hos Casino Action kommer du att få VIP lojalitetspoäng. Varje 100 poäng är värda en dollar i kasinokrediter. Det finns också en mängd kampanjer som du kan få VIP-poäng ifrån. Ju mer du spelar, desto fler belöningar får du - och eftersom att de är dina poäng så ger vi dig kontroll över dem. Varje månad har vi kampanjer som ger dig ytterligare poäng till ditt konto. Du kommer att förvånas över hur snabbt dina poäng samlas ihop och alla poäng kommer automatiskt att läggas in på ditt kasinokonto.

Logga in på ditt kasinokonto för att se ditt VIP-poängsaldo när som helst.

4.2 - Hur går jag med i Lojalitetsprogrammet?

Hur går jag med i Lojalitetsprogrammet?

Alla spelare som satsar pengar blir automatiskt medlemmar i VIP lojalitetsprogrammet. Logga in på ditt kasinokonto för att lära dig mer om förmånerna i Casino Rewards VIP lojalitetsprogram, eller kontakta vår vänliga kundtjänst för mer information.

4.3 - Hur kan jag kontrollera mitt VIP-kontosaldo?

Hur kan jag kontrollera mitt VIP-kontosaldo?

Du kommer åt ditt Casino Rewards-konto genom att klicka på "Casino Rewards"-fliken inne i kasinomjukvaran, eller via "Kampanjer"-delen på din mobil/surfplatta. Do kommer till din personliga Casino Rewards-sida som kommer att visa dig hur många poäng du har fått sedan du skapat ditt konto hos kasinot, hur många poäng du har att lösa in, och hur många poäng du behöver innan du kan lösa in dem. Du kan även klicka på "Points History"-knappen för att se historiken för ditt VIP-poängskonto.

4.4 - Hur löser jag in poäng?

Hur löser jag in poäng?

Du kommer åt ditt Casino Rewards-konto genom att klicka på "Casino Rewards"-fliken inne i kasinomjukvaran, eller via "Kampanjer"-delen på din mobil/surfplatta.

Du kan lösa in dina poäng mot kasinokrediter när som helst, så länge du har minst 1000 poäng. Dessutom blir de som fått flest VIP-poäng berättigade till större och bättre kampanjer. För att lösa in dina poäng behöver du logga in på Casino Rewards och om du har tillräckligt med poäng tillgängliga så kommer du att se en "Redeem"-knapp. När du klickar på denna knapp så behöver du bara bekräfta och sedan är det klart.

OBS: Kasinokrediterna bör vara i ditt konto inom 5 minuter.

Kasinospel

5.1 - Hur laddar jag ner fler spel?

Hur laddar jag ner fler spel?

Tre spel inkluderas när du laddar ner kasinot. Ytterligare spel kommer att laddas ner i bakgrunden medan du är inloggad och spelar. Tills spelen har laddats ner så kommer namnet/ikonen att vara grå och/eller innehålla text där det står ”klicka här för att ladda ner”. För att ladda ner något av dessa spel, kan du klicka på namnet/ikonen vilket påbörjar installationen av spelet. Du kommer att se en förloppsindikator och när installationen är färdig, kommer namnet/ikonen att vara färgad.

5.2 - Vad gör jag om ett spel jag spelar har markeringen "uppgradering tillgänglig"?

Vad gör jag om ett spel jag spelar har markeringen "uppgradering tillgänglig"?

Det här talar om att spelet har uppgraderats för att inkludera ytterligare funktioner och att du behöver hämta den senaste versionen av spelet, som nu finns tillgänglig. Följ instruktionerna i "installation" för att hämta den nya versionen.

5.3 - Varför tar det så lång tid att hämta vissa nya spel?

Varför tar det så lång tid att hämta vissa nya spel?

Antalet spel du har markerat för hämtning och storleken på spelet samt din internetuppkopplingshastighet påverkar tiden det tar för att hämta spel. Så länge du är ansluten till internet kommer spelen hämtas ner, även om anslutningen inte är jättebra.

5.4 - Varför fryser en del spel eller fortsätter snurra?

Varför fryser en del spel eller fortsätter snurra?

Detta sker vanligtvis på grund av internetuppkopplingen som blir långsam eller avbruten. Din anslutning till spelservern har avbrutits tillfälligt och din dator har inte lyckats få resultatet av din insats.

Så fort vår spelserver tar emot din insats, kommer en generator för slumpvisa nummer att beräkna resultatet för insatsen och detta återsänds till din dator. Så om du förlorar din anslutning medan du spelar, kommer spelservern att upptäcka att du tillfälligt har förlorat kontakten och försöker skicka dina resultat till din dator igen. Om du inte lyckas kommer du få en notering om ett oavslutat spel nästa gång du startar spelet.

Andra frågor

6.1 - Hur gammal måste jag vara för att spela på Casino Action?

Hur gammal måste jag vara för att spela på Casino Action?

Casinospelande på Casino Action är tillgängligt för personer över 18 år, eller den lagliga åldern (vilket som än är högst). Minderåriga får inte under några omständigheter spela på detta casino. Läs gärna igenom följande för mer detaljer: Responsible Gambling Policy.

6.2 - Hur vet jag att detta casino är rättvist?

Hur vet jag att detta casino är rättvist?

Rättvist spelande behöver aldrig vara ett orosmoment för våra spelare, eftersom Casino Action är oberoende kontrollerade, med resultat som visas på denna hemsida. Du kan läsa mer om detta här: Fair Play Policy.

6.3 - Hur kan jag kontakta er support?

Hur kan jag kontakta er support?

Casino Action upprätthåller en 24/7-support via telefon och mail. För att visa alla kontaktmetoder, gå till sidan Kontakta oss.

 

Redo att komma igång?
Börja med att ladda ner vår GRATIS programvara nu!
  • No Minors Are Permited At Casino Action.
  • Member of Kahnawake Gaming Commission
  • View Our E-Cogra Seal
  • Microgaming Software
  • Casino Rewards - The Ultimate Casino Rewards Program
® Casino Action är ett registrerat varumärke som tilhör Casino Rewards.