Casino Action
Hem » Frågor och svar

Casino Action Frågor och svar

Sätt igång - Nedladdning och installation av programvaran

1.1 - Hur börjar jag?

Hur börjar jag?

Det är lätt! Följ bara dessa 3 steg:

  • Ladda ner mjukvaran för Casino Action gratis
  • Öppna ett konto
  • Börja spela och upplev spänningen hos Casino Action

Du kan bli nästa stora vinnare!

1.2 - Vilka är de rekommenderade systemkraven?

Vilka är de rekommenderade systemkraven?

Följande mjukvaror måste finnas tillgängliga på din dator:

  • Internet Explorer 6 eller högre, Firefox 3.0.1 eller högre
  • Adobe Flash Player 10 eller högre (Flash Player 10.1 rekommenderas)
  • Windows XP SP3 och högre (32-bit), Windows Vista (32-bit/64-bit) eller Windows 7 (32-bit/64-bit)

För bästa utförande, rekommenderar vi följande datorspecifikationer:

  • Intel Core2 eller AMD Athlon II - 2.5ghz eller snabbare
  • 2 GB RAM
  • 10 GB eller mer tillgängligt diskutrymme
  • 256 MB Grafikminne
  • Skärm som klarar en upplösning av 1024x768 eller bättre med 32-bit färger
  • Ljudkort som är kompatibelt med Sound Blaster
  • Microsoftkompatibel 2-knappsmus

Minsta datorspecifikationskrav är följande:

  • Windows XP SP3
  • Intel Pentium 4 eller AMD - 1.5ghz eller snabbare
  • 512 GB RAM (1 GB RAM om Grafikminnet är delat med RAM)
  • 4 GB eller mer tillgängligt diskutrymme
  • 64 MB Grafikminne
  • Skärm som klarar en upplösning av 1024x768 eller bättre med 16-bit färger
  • Ljudkort som är kompatibelt med Sound Blaster
  • Microsoftkompatibel 2-knappsmus
1.3 - Hur laddar jag ner den kostnadsfria programvaran?

Hur laddar jag ner den kostnadsfria programvaran?

Steg 1

För att kunna börja spela måste du först ladda ner Casino Action-mjukvaran genom att klicka på denna länk eller på någon av de andra nedladdningslänkarna eller knapparna som finns på denna hemsida.

Steg 2

När "Ladda ner fil" ("File Download") dialogrutan visas, klicka på SPARA (SAVE).

Steg 3

Nu kommer en "Spara som" ("Save As") dialogruta att visas. Vi rekommenderar att du klickar på "Skrivbord" ("Desktop") på vänster sida för att spara filen på ditt datorskrivbord (desktop). Sedan klickar du på "Spara" ("Save").

Steg 4

Nedladdning kommer nu att inledas, och den kan dröja mellan 2-10 minuter beroende på din uppkopplingshastighet.

Steg 5

När mjukvaran har laddats ner kommer en dialogruta med texten "Nedladdning klar" ("Download Complete") att visas. Klicka på "Öppna" ("Open") för att påbörja installationen.

1.4 - Vad är involverat i installationsprocessen efter nedladdningen?

Vad är involverat i installationsprocessen efter nedladdningen?

Steg 1

Casino Action kommer att fråga om dig om du accepterar Licensavtalet för slutanvändare. Du måste klicka på den länken för att påbörja installationen.

Steg 2

Nedladdningen av programvaran för Casino Action påbörjas nu. Medan nedladdningen pågår kan du registrera ett nytt konto eller välja att använda ett befintligt konto om du redan har det.

Steg 3

Om du väljer att registrera ett konto måste du fylla i dina uppgifter i det formulär som visas. Fullfölj denna process och fyll i alla formulär.

Steg 4

Oberoende av ditt val av konto kommer, när installationen har avslutats, texten "Öppna casino" ("Open Casino") att visas. Du måste klicka på texten/knappen för att öppna den nyligen installerade Casino Action-mjukvaran.

Steg 5

Installationen kommer att placera en ikon liknande den till höger på ditt datorskrivbord (desktop). När du vill besöka Casino Action igen så dubbel klickar du helt enkelt på denna ikon för att starta mjukvaran. Skärmen nedan visar hur kasinomjukvaran startas.

Inloggning och registrering

2.1 - Hur öppnar jag Casinot?

Hur öppnar jag Casinot?

För att logga in på Casino Action måste du först säkerställa att du är uppkopplad mot Internet. Gör detta genom att logga in på en vanlig Internet-sida.

  • Dubbelklicka på ikonen för Casino Action som bör visas på skrivbordet. Om det inte visas där kan du gå till Start-menyn, välja "program" och finna Casino Action
  • Programmet laddas automatiskt och tar dig till casinots huvudmeny.
  • Klicka på "Connect"-knappen.
2.2 - Hur regsitrerar jag mig som spelare på casino?

Hur regsitrerar jag mig som spelare på casino?

När du börjar din registrering kommer du att bli ombedd att välja lösenord, samt namn och e-postadress. Var noga med att fylla i allt korrekt, eftersom dessa uppgifter kommer att användas för verifiering då vi skickar dig dina vinster. Kom också ihåg att lösenordet är skiftlägeskänsligt.

ort därefter kommer du att motta ett unikt användarnamn som i regel börjar med 4 eller 5 bokstäver följt av ett antal siffror.

Om du inte har mottagit din användarnamn inom 5 minuter kan det ha upstått ett problem, och kan antingen skicka formuläret igen eller kontakta vår support.

När du mottagit ditt användarnamn så klicka på "connect"-knappen och fyll i användarnamn samt lösenord och du kommer omedelbart att anslutas till casino. Du kan nu sätta igång att spela!

Betalning

3.1 - Hur säkra är mina transaktioner?

Hur säkra är mina transaktioner?

Finansiella transaktioner hanteras genom C-Rewards, Theklas Lyssioti 29, Cassandra Centre, 2:a Våningen, P.C. 3030, Limassol, Cypern, ett av Casino Actions finansiella dotterbolag. Du kommer att faktureras som www.c-rewards.com.

Insättningar på Casino Action behandlas med toppmodern 128-bitars kryptering, vilket betyder att det är lika säkert att göra en insättning på Casino Action som på en bank! Har du några frågor kring detta så kan du kontakta oss på support@casinoaction.com.

3.2 - Vilka metoder kan jag använda för att göra insättningar?

Vilka metoder kan jag använda för att göra insättningar?

Några av betalningsmetoderna vi använder hos Casino Action är:

  • Kreditkort: Visa, MasterCard
  • Betalkort: Visa Electron, Entropay
  • e-Wallets: PayPal, NETELLER, Skrill/Moneybookers, Click2Pay, ClickAndBuy, Qiwi
  • Banköverföringar: Instant Banking, eCheck, InstaDebit, iDebit, Trustly, Sofort, Poli, iDeal, GiroPay, Euteller, MultiBanco
  • Förbetalda metoder: PaySafeCard, Ukash, NeoSurf

Inom vissa regioner kan det även finnas andra betalningsmetoder tillgängliga. För att se vilka metoder som finns tillgängliga för dig, kan du gå till Casino Rewards Banking Helper och välja ditt land. Notera: Inte alla betalningsmetoder listade är tillgängliga i varje land.

Godkända transaktioner krediteras automatiskt till ditt konto så att du kan börja spela direkt. Vänligen notera att du kan registrera max FEM (5) kort per spelare och insättningsgränserna på varje kort återställs till 2000 € varje dag vid midnatt (GMT). Skulle du behöva få insättningsgränserna återställda manuellt kan du kontakta supporten. Om du vill registrera flera kort eller höja insättningsgränser ber vi dig att skicka epost till vår support på support@casinoaction.com

3.3 - Hur gör jag en insättning på kasinot?

Hur gör jag en insättning på kasinot?

Insättningar är relativt enkla när du bekantat dig med de olika betalningsmetoderna som finns tillgängliga. Det viktiga är förstås att välja de metoderna som du är mest bekväm med. Vi börjar med grunderna:

Steg 1

Innan du kan börja spela som en riktig spelare, måste du köpa kasinokrediter till ditt konto. För att göra detta behöver du klicka på "Bank"-knappen i kasinomjukvaran. Då kommer du till Casino Action ATM.

Steg 2

Insättningsskärmen kommer att vara den första sidan som kommer upp. Välj hur du vill göra insättningen, t.ex. kreditkort, genom att klicka på knappen bredvid den insättningsmetod du vill använda.

Steg 3

Om detta är ett nytt konto måste du registrera dina betaluppgifter på Casino Action. När du registrerat dig behöver du välja det belopp du vill sätta in. Du kommer att få en bekräftelse på din begärda insättning.

Fungerar inte ditt kreditkort? Det finns fler lösningar!

Om du har försökt sätta in pengar med ditt kreditkort på Casino Action är det möjligt att du upplevt problem eftersom att din bank inte tillåter dig att spela på nätet. Skulle du uppleva problem då du försöker betala med ditt kort, så har vi en mängd andra alternativ tillgängliga. För att hitta den bästa lösningen för dig kan du besöka vår hjälpsida Casino Rewards Banking Helper och välja land eller maila banking@casinorewards.com.

3.4 - Varför nekas mina insättningar?

Varför nekas mina insättningar?

Insättningar kan nekas av många olika skäl som inte har att göra med din kredit. Du begär en insättning via internet. Om din insättningsbegäran är avbruten längs vägen, kan vår bank neka transaktionen istället för att behandla den med ofullständig information.

Ytterligare skäl kan vara att dina faktureringsuppgifter inte stämmer med kreditkortuppgifterna som du angivit på kasinots banksida. Om du anger ett annat postnummer eller hemadress och din räkning skickas till ditt kontor, då blir insättningen troligast nekad. Om du anser att din insättning nekats felaktigt bör du först kontrollera kreditkortuppgifterna som du använde när du registrerade kortet. Om du tror att det kan ha blivit fel kan du kontakta supporten så att vi kan ta bort kortet och du kan skriva in dina uppgifter på nytt.

Ditt kreditkortsföretag kan ha ställt in kontroller (eller spärrar) för att förhindra potentiella bedrägeritransaktioner. Om flera insättningar nekats under en kort period, kan ditt kreditkortsföretag blockera ditt kort för transaktioner. Detta är en automatisk respons och kan ske om tre eller fler insättningar för samma lilla summa behandlas av en handlare (eller bearbetningsföretag) till ditt kreditkort.

Kasinot har också dagliga och månatliga gränser på kreditkort som kan ha nåtts. Du kan begära att kortet förnyas genom att kontakta vår kundtjänst.

Somliga kreditkort kan också blockeras på grund av internationell handel, internetproblem och trafikstockning som kan skapa avvisanden. Du kan också uppleva problem beroende på att din bank nekar dig rätten att spela på internet. Skulle du uppleva problem med insättningar på ditt kreditkort kan du kontakta oss på vår kundtjänst på support@casinoaction.com.

Om du anser att ditt kreditkort nekats felaktigt kan du kontakta oss på kundtjänst så hjälper vi dig gärna att lösa problemet.

3.5 - Hur gör jag ett uttag?

Hur gör jag ett uttag?

När du är redo att ta ut dina vinster so kommer du att upptäcka hur enkel och användarvänlig processen är.

Vänligen kom ihåg att du inte behöver ta ut dina vinster efter varje gång du spelat. Du kan helt enkelt lämna kasinokontot med ett positivt saldo, då detta automatiskt sparas i systemet och blir tillgängligt för dig nästa gång du loggar in och spelar.

Vänligen notera:

  1. Kasinot har satt en minimigräns för uttag:
    • DBT/WIRE och budad check: 300 €
    • Alla andra metoder: 50 €
  2. Pengar som tas ut kommer först att hamna under behandling i 2 arbetsdagar, då du har möjlighet att avbryta uttaget för att kunna fortsätta spela på Casino Action.

Steg 1

Klicka bara på "Bank"-knappen på kasinomjukvarans huvudsida.

Steg 2

Klicka på "Uttag" fliken inne på banksidan, som ligger till vänster på skärmen.

Steg 3

Ange det belopp du vill ta ut och klicka på "Nästa"-knappen.

Pengar som tas ut krediteras först tillbaka mot insättningar (i förekommande fall). Notera: vissa av våra finansiella bearbetningsföretag tillåter inte återbetalningar till kreditkort. Vinster som överstiger värdet av dina insättningar skickas tillbaka via den föredragna betalningsmetod (PMOP) som du angivit på banksidan av kasinot.

3.6 - Hur väljer jag en föredragen betalningsmetod (PMOP)?

Hur väljer jag en föredragen betalningsmetod (PMOP)?

När du gör ett uttag på kasinot kommer du bli ombedd att välja din PMOP. För att göra detta behöver du logga in på ditt kasinokonto och:

  • Klicka på "Bank"-knappen.
  • Klicka på "Uttag" och ange ditt belopp.
  • Välj din PMOP från rullgardinsmenyn.
  • Fyll i alla relevanta fält för din PMOP, dvs. om du använder DBT/Swift behöver du inkludera din bankadress samt ditt bankkontonummer.
  • När detta är klart, så är det hit vi kommer att skicka alla vinster som överstiger summan som vi kunnat kreditera tillbaka mot din insättning.

3.7 - Hur ångrar jag ett uttag?

Hur ångrar jag ett uttag?

Spelare kan automatiskt ångra ett uttag inom 2 arbetsdagar, genom att enkelt välja det här alternativet på banksidan av kasinot. Om du vill ångra ett uttag efter den här tiden kan du kontakta support@casinoaction.com och beroende på statusen för uttaget kan vi kanske återkalla det, så att du kan fortsätta spela.

3.8 - Hur lång tid tar det innan jag får uttaget?

Hur lång tid tar det innan jag får uttaget?

Uttag kommer till en början att hållas kvar hos kasinot i 2 arbetsdagar, och under denna tid kan du välja att avbryta uttaget och därmed fortsätta spela. Efter 2 arbetsdagar kommer summan att nå dig (beroende på vilken metod du använder) enligt nedanstående tidsramar:

  • PayPal - samma dag
  • NETELLER - samma dag
  • Skrill (MoneyBookers) - samma dag
  • ClickAndBuy - samma dag
  • INSTADEBIT - 1-2 dagar
  • OCT (Visa, Maestro, Solo and Switch) - 3 bankdagar
  • ECheck - 8 bankdagar
  • Ecocard - samma dag
  • Postcheckar - 21 bankdagar
  • Kurircheckar - 3 till 6 bankdagar
  • Banköverföring - 6 till 10 bankdagar

3.9 - Uppkommer några extra avgifter i samband med uttag?

Uppkommer några extra avgifter i samband med uttag?

Följande avgifter kan tillämpas och kommer då att dras från uttagspengarna:

  • Postade checkar: 20 €
  • Budade checkar: 40 €
  • DBT: 35 € -- Notera: DBT-uttag över 3000 €: 70 €
  • Annullerade checkar: 20 €
  • Alla andra metoder: Ingen kostnad

Lojalitetsprogram

4.1 - Vad är Casino Rewards VIP-lojalitetsprogram?

Vad är Casino Rewards VIP-lojalitetsprogram?

Casino Rewards lojalitetsprogram är precis som ett flygbolagsalliansprogram. Med fler än 30 olika kasinon som medlemmar i Casino Rewards-programmet, hamnar alla lojalitetspoäng du tjänar i samtliga av dessa partnerkasinon tillsammans i ett enda VIP-konto. Du kan sedan lösa ut dina VIP-poäng till vilket som helst av dina konton i dessa partnerkasinon, så länge du har ett aktivt konto.

När du spelar på Casino Action får du VIP-lojalitetspoäng. Varje 100 poäng är värt en euro i spelmarker. Det finns även en mängd kampanjer där du kan tjäna VIP-poäng. Precis som med ett flygbonusprogram, belönar VIP-lojalitetsprogrammet spelare för sin lojalitet. Ju mer du spelar, desto fler belöningar får du och eftersom att det är dina poäng så ger vi dig kontrollen över dem. Varje månad har vi kampanjer som ger dig fler poäng till ditt konto. Du kommer att bli förvånad över hur snabbt dina poäng samlas och alla poäng kommer automatiskt att hamna i ditt kasinokonto.

Du kan gå till Casino Rewards-sidan för att kontrollera ditt konto när som helst. Andra kasinon låter dig vänta tills de är redo att ge dig kredit. Vi låter dig göra det när som helst. Så länge du har 1000 poäng i ditt konto, kan du lösa ut dem när du vill.

4.2 - Hur går jag med i lojalitetsprogrammet?

Hur går jag med i lojalitetsprogrammet?

Alla spelare som satsar pengar blir automatiskt medlemmar. Strax efter att du registrerat dig på Casino Action, kommer du att få ett epostmeddelande med en länk som du kan klicka på eller kopiera och klistra in i din webbläsare. Denna kommer att ta dig till VIP Club-sidan där du kommer att uppmanas att skapa ett VIP-lösenord. Om du redan är en VIP Club-medlem kan du logga in här.

4.3 - Vad är mitt användarnamn och lösenord?

Vad är mitt användarnamn och lösenord?

Ditt användarnamn på VIP Club är annorlunda än ditt användarnamn på kasinot. Ditt VIP-användarnamn blir automatiskt ditt förnamn_efternamn på exakt samma sätt som du registrerade när du skapade ditt kasinokonto. Om du skrev initialer eller mellanslag när du skapade ditt konto så måste dessa även skrivas i ditt användarnamn när du loggar in på VIP Club. Ditt lösenord väljer du när du blir medlem i VIP Club och av säkerhetsskäl rekommenderar vi att du använder ett annat lösenord än på ditt kasinokonto.

4.4 - Vad händer om jag glömmer mitt VIP-lösenord?

Vad händer om jag glömmer mitt VIP-lösenord?

Om du glömmer ditt lösenord eller det inte fungerar, bör du kontrollera att du anger det i rätt skiftläge eftersom att lösenorden är skiftlägeskänsliga. Om det fortfarande inte fungerar kan du klicka denna länk eller gå till VIP-inloggninssidan och klicka på ”Forgot Password”-knappen och skriva in din epostadress i rutan. När du klickar ”Submit” så skickas ett epostmeddelande till dig. Detta meddelande bör du ha inom några minuter, men det kan ta upp till 2 timmar. Meddelandet kommer att innehålla ditt lösenord, eller om du inte har ett så kommer det innehålla en länk som du kan klicka eller kopiera och klistra in i din webbläsare. Denna kommer att ta dig till VIP Club-sidan där du kommer att uppmanas att skapa ett nytt VIP-lösenord. Detta nya lösenord kommer inte att ändra lösenordet du använder när du loggar in på kasinot.

4.5 - Hur kontrollerar jag saldot på mitt VIP-konto?

Hur kontrollerar jag saldot på mitt VIP-konto?

Logga in på Casino Rewards genom att antingen klicka på "Casino Rewards"-fliken i kasinot eller genom att klicka på denna länk och ange ditt användarnamn och lösenord. Du kommer då till din personliga VIP-sida som kommer att visa hur många poäng du tjänat sedan du blev medlem på kasinot, hur många poäng du kan lösa ut, och hur många poäng du behöver innan du kan lösa ut. Du kan även klicka på ”View Your History”-knappen för att se historiken för ditt VIP-konto.

4.6 - Hur löser jag ut poäng?

Hur löser jag ut poäng?

Du kan lösa in dina poäng för kasinokrediter när som helst, förutsatt att du har minst 1000 poäng. Dessutom kommer de som tjänat flest VIP-poäng att vara berättigade till större och bättre erbjudanden. För att lösa ut poäng behöver du logga in på Casino Rewards och om du har tillräckligt med poäng tillgängliga så kommer du att se en ”Redeem”-knapp. När du klickar på denna, så behöver du endast bekräfta och sen är det klart.

NOTERA: Krediterna bör vara på ditt konto inom 5 minuter, men det kan ta upp till 2 timmar för dem att krediteras till ditt konto.

Kasinospel

5.1 - Hur laddar jag ner fler spel?

Hur laddar jag ner fler spel?

Tre spel inkluderas när du laddar ner kasinot. Ytterligare spel kommer att laddas ner i bakgrunden medan du är inloggad och spelar. Tills spelen har laddats ner så kommer namnet/ikonen att vara grå och/eller innehålla text där det står ”klicka här för att ladda ner”. För att ladda ner något av dessa spel, kan du klicka på namnet/ikonen vilket påbörjar installationen av spelet. Du kommer att se en förloppsindikator och när installationen är färdig, kommer namnet/ikonen att vara färgad.

5.2 - Vad gör jag om ett spel jag spelar har markeringen "uppgradering tillgänglig"?

Vad gör jag om ett spel jag spelar har markeringen "uppgradering tillgänglig"?

Det här talar om att spelet har uppgraderats för att inkludera ytterligare funktioner och att du behöver hämta den senaste versionen av spelet, som nu finns tillgänglig. Följ instruktionerna i "installation" för att hämta den nya versionen.

5.3 - Varför tar det så lång tid att hämta vissa nya spel?

Varför tar det så lång tid att hämta vissa nya spel?

Antalet spel du har markerat för hämtning och storleken på spelet samt din internetuppkopplingshastighet påverkar tiden det tar för att hämta spel. Så länge du är ansluten till internet kommer spelen hämtas ner, även om anslutningen inte är jättebra.

5.4 - Varför fryser en del spel eller fortsätter snurra?

Varför fryser en del spel eller fortsätter snurra?

Detta sker vanligtvis på grund av internetuppkopplingen som blir långsam eller avbruten. Din anslutning till spelservern har avbrutits tillfälligt och din dator har inte lyckats få resultatet av din insats.

Så fort vår spelserver tar emot din insats, kommer en generator för slumpvisa nummer att beräkna resultatet för insatsen och detta återsänds till din dator. Så om du förlorar din anslutning medan du spelar, kommer spelservern att upptäcka att du tillfälligt har förlorat kontakten och försöker skicka dina resultat till din dator igen. Om du inte lyckas kommer du få en notering om ett oavslutat spel nästa gång du startar spelet.

Andra frågor

6.1 - Hur gammal måste jag vara för att spela på Casino Action?

Hur gammal måste jag vara för att spela på Casino Action?

Casinospelande på Casino Action är tillgängligt för personer över 18 år, eller den lagliga åldern (vilket som än är högst). Minderåriga får inte under några omständigheter spela på detta casino. Läs gärna igenom följande för mer detaljer: Responsible Gambling Policy.

6.2 - Hur vet jag att detta casino är rättvist?

Hur vet jag att detta casino är rättvist?

Rättvist spelande behöver aldrig vara ett orosmoment för våra spelare, eftersom Casino Action är oberoende kontrollerade, med resultat som visas på denna hemsida. Du kan läsa mer om detta här: Fair Play Policy.

6.3 - Hur kan jag kontakta er support?

Hur kan jag kontakta er support?

Casino Action upprätthåller en 24/7-support via telefon och mail. För att visa alla kontaktmetoder, gå till sidan Kontakta oss.

 

1250 € att användas under EN TIMMES GRATIS SPEL!
Börja med att ladda ner vår GRATIS programvara nu!
  • No Minors Are Permited At Casino Action.
  • Member of Kahnawake Gaming Commission
  • View Our E-Cogra Seal
  • Microgaming Software
  • Casino Rewards - The Ultimate Casino Rewards Program
® Casino Action är ett registrerat varumärke som tilhör Casino Rewards.